Skip to main content

puhkus

Nonii. Mul oli väga tore puhkus, mis hakkab nüüd kahjuks otsa lõppema. Kirjutangi sellest, enne kui meelest ära läheb, mis tehtud sai ja mis tegemata jäi. Õnneks teine ja pikem puhkus on veel ees. Lihtsalt vahepeal on vaja kole palju asju ära teha.

Algselt oli mul plaanis võtta puhkus 24 - 30. juuni, aga kuna mind kutsuti õetütre gümnaasiumi lõpetamisele 20-ndal juunil, siis mõtlesin, et teen väikese tšiki-priki ja pikendan puhkust niisi, et see lühemaks ei muutugi, ehk siis võtan 20-30. juuni (7 puhkusepäeva + 2 päeva pühade eest venitab täpselt järgmise nädalavahetuseni välja - seega ametlikult lõppes mu puhkus juba reedega). Polnud kindel, kas lubataks nii teha, aga õnneks lubati. Seega sain ma kokku puhkust 11 päeva - pole paha! :) 

Kohe esimesel puhkusepäeval sõitsingi Tallinnasse koos vennanaisega õetütre gümnaasiumi lõpetamisele. Läksime keskpäevase rongiga ja jõudsime kenasti kohale, päev oli üsna palav, aga rongis oli mõnusalt jahe ja lahe, olime juba ette ostnud I klassi piletid. Kohale jõudes jalutasime Balti Jaama turule, uudistasime seal niisama, jõime kumbki üle smuuti ja lisaks saime sealt ka lilled ostetud. Seejärel jalutasime rahulikult õetütre kooli juurde, mis oli mõnusalt lähedal. Saali me poleks niikuinii pääsenud, aga ka raamatukogusse ei läinud me ülekannet vaatama, kuna seal ei olnud piisavalt toole. Jäimegi siis alla fuajeesse ootama, vahepeal käisime ka väljas jalutamas. 

Aktus kestis natuke kauem kui lubatud, kokku siis 2 tundi. Kümme kõnet olevat olnud. Minu gümna lõpetamisel minu meelest küll nii palju ei olnud, oli täiesti parajalt. Pärast seda saime koolimaja ees koos pilti teha ja sealt edasi läksime Rahva Raamatu Restosse sööma. Magustoiduks sõitsime õe poole koju, kus pakuti õepoja tehtud kooki. Väga maitsev oli.

Järgmise päeva hommikul käisime õe koduküla peal jalutamas, ta elab Tallinnast natuke väljas, sellises uusasustuskülas. Seal oli päris mõnus olla, metsatukka oli rajatud lai tee, kus sai jalutada (talvel siis suusatada) ja muidu oli ka mõnus rahulik. Lõuna paiku sõitsime bussiga Tallinnasse koos vennanaise ja õetütrega ja jalutasime natuke Toompeal ringi. Seal saime kokku ka vennaga, kes tuli otse reisilt ja hiljem ka õega ja läksime siis koos Rataskaevu 16 kohvikusse, kus töötab teise õe tütar. (Mul neid õetütreid ja -poegi ikka jagub). Seal olime koos ka mitu tundi ja proovisime erinevaid hõrgutisi. 

Pärast jalutasime veel natuke linna peal ringi ja lõpuks läksime koos venna ja vennanaisega õhtuse rongi peale ja sõitsime koju. 

Selline väike trip siis kohe puhkuse alguses mõjus väga hästi, et sai juba käidud ja tehtud küll, nüüd võib natuke laiselda ka. Muidugi oli ka väga tore õe perega kokku saada ja õetütre tähtsast elusündmusest osa võtta. 

Kohe järgmisel õhtul toimus aga Tartu Laulupidu, seega läksime koos ema ja isaga sinna ka. Ostsime piletid ette ära ja seisime pikas "piletiga" sabas, mis vahepeal liikus vat et aeglasemalt kui piletisaba. Sisse me igatahes saime, aga väga häid kohti enam mitte, istusime otse meediatelgi taga, nii et kõne/dirigendi pulti me ei näinud. Ma mingi hetk küll avastasin, et meediatelgis oli üks arvutiekraan, mis näitas telepilti ja vahepeal näitas ka pulti, seega ma natuke vaatasin sealt ka, kuigi enamjaolt siiski lihtsalt kuulasin kõnesid ja laulusid. Meil oli see laulupidu ju tihedalt poliitikaga seotud, seega täiesti sobiv, et kõned olid samuti poliitilised ja (mingil määral) ühiskonnakriitilised ja üleskutsuvad. Päris head kõned olid ja laulud olid samuti ilusad. Mingil hetkel hakkas üsna külm, aga siis sai jälle püsti tõustud ja laulutaktis natuke kõigutud ja siis hakkas soojem. Pärast laulupidu sain veel viimase bussiga, mis läks päris täis, koju sõita. 

Laulupeole järgmine päev oli jaanilaupäev, siis läksime koos Ududega Orava poole jaane tähistama. Läksime juba üsna varakult, kuskil kella 12 paiku jõudsime kohale. Seal oli ka päris tore, tähistasime ka Kupi sünnipäeva ja nägime tema sõpru ja perekonda, kellega oleme juba päris tuttavaks saanud. Ma käisin ka mootorpaadiga jõel sõitmas, st mind sõidutati, see oli ka lahe, aga samuti jahe, sest ma üldse ei arvestanud, et seal on nii suur tuul. Ilm oli muidu päris ebajaanilikult soe. Jäime natuke kauemaks kui tavaliselt, seega nägime ka jaanitule ära. 

Jaanipäeval sai nüüd lõpuks korralikult kodus puhatud ja laiseldud. Mitte et need käimised nüüd puhkus ei oleks olnud, aga kodus laisklemine on ikka teistmoodi ja mulle meeldib seda ka ikka vahel teha. Kogu aeg ei saa, muidu tundub, et puhkus/nädalavahetus saab hirmus kiiresti otsa, aga vahel võib. Nojah, minu puhul on see siiski rohkem kui vahetevahel, pigem ikka üsna tihti - eriti just mittesuvisel ajal, kus ilm on ka nii kole, et ei tahagi nina välja pista. 

Teisipäeval käisime koos emaga koti- ja kleidipoes, kust ma ostsin endale ühe koti ja ühe kleidi. No tegelikult seal oli muid riideid ka, pigem siis selline koti- ja riidepood. Proovisin päris palju kleite ja uurisin pooled kotid läbi ja mõnda ikka mitu korda, sest ma ei suutnud otsustada. Sellist täpselt õiget ei leidnudki; vahepeal mõtlesin juba, et jätan ostmata, aga kuna mu olemasolevad kotid on peaaegu kõik katki (enamusel on lukud katki), siis lõpuks ostsin ühe ikka ära. See on piisavalt suur ja päris ilus, aga sellel ei ole sees mitut suurt sahtlit/vahet, nagu ma tegelikult oleksin tahtnud. Selliseid mitme vahega oli ka, aga need ei olnud jälle piisavalt suured. 

Kuna ma läksin linnast otse Ududele külla, siis tõstsin oma asjad uude kotti ümber ja vana jäi ema kätte. Udude & Oravatega käisime seekord järve ääres piknikul, seal oli katusealune laud ja sai ujumas käia, kuigi mina ei käinud. Ma lähen vette siis, kui vee temperatuur on vähemalt +25 C. Ja siis ka kiljun, et on külm. Igatahes see oli päris tore piknik, pärast käisime siiski Udude kodus ka kohvi joomas. 

Kolmapäeval tegin ma ka midagi. Algselt oli plaanis koos R-ga minna autoturule autosid vaatama, aga kuna ilm oli kehvapoolne, tibutas vihma, siis jätsime selle ära. Kusjuures see jäigi meil tegemata. Õhtupoole käisime siiski korra Lõunakas ja Bauhofis, ma ostsin lillepoti ja mulda oma kalanhoe jaoks, mis vajab ümberistutamist. Ma olin nii tubli (enda meelest), et ma ilusti uurisin mullakoti pealt, mis lilledele see sobib ja avastasingi, et kalahoe tahab hoopis kaktusliste mulda, mis on vähehappeline. Vot siis. Lisaks sain sealt ka orhidee poti ning Lõunakast ostsime kaks Carcassone'i mängu laiendust ja Maksimarketist sain ka piimakisselli! Whiii! Seda vahepeal ei olnud mitte kuskil, seega ostsin kohe kaks tükki.

Lisaks käisin ka postkontoris paki järel ära, mille õde mulle saatis. Teates oli selle nimi "expresskiri", seega ootasin sellist natuke suuremat ümbrikut, kuid mulle anti päris pakk, selline 10 x 20 x 30 cm pakk, õhupallidega pakkimispaberis, mis oli see-eest jälle väga kerge. Ma siis mõistatasin, et mis seal küll sees võib olla. Oli selline kaart/lillekimp, paberist volditud ja väga nunnu:















Neljapäeval käisin ma perearsti juures ja sain 2. puugivaktsiinisüsti. 1. süst tehti mulle apteegis 07. mail, seega oli juba natuke rohkem kui 1 kuu möödas, aga apteegis öeldi, et see ei ole pea päris nii täpselt olema. Mul enne oli lihtsalt nii palju tegemist ja käimist ja ringisõitmist, aga tahtsin seda teha nii, et pärast saaks paar päeva rahulikumalt võtta. Pärast arsti käisime ema-isaga V café's söömas, oleme seal varasemalt ainult korra käinud, aga söök oli hea - võtsin grillkana pestorisottoga, kusjuures see viimane oli see kõige parem osa sellest - ja koogid ka imemaitsvad. 

Reedel käisime koos R-ga PPA-s tema ID-kaardil järel ja pärast koos poes. Muud väga ei teinudki, sai puhata ja mängida. :)

Täna oli mul hommikul kell 10 väljasõit looduskaunisse kohta, kus me koos seltskonnaga istusime, sõime ja ajasime (tarka) juttu, vahepeal tegime ka väikese jalutuskäigu. Tagasi jõudsime sealt peale kella 17-t, kuigi algselt oli plaanis varem tulla, aga juttu jätkus kauemaks. ;) Korra mõtlesime emaga minna ka Raekoja platsile Galakontserdile, aga me olime siiski kuidagi väsinud (söömine ja arutlemine on ju väga väsitavad tegevused, muidugi rõhk ka langes) ja õues oli ka natuke vilu ja tuuline, seega jätsime minemata. 

Homme lähen ehk korra linna peale, kui on ilus ilm, et mitte kodus nukrutseda, et puhkus saab läbi. Suvi siiski jätkub ja teine sats puhkust on samuti veel ees, seega väga kurb ei ole. 

Comments

Popular posts from this blog

mmxxiii

Täna on küll viimane aeg teha ära eelmise aasta kokkuvõte, aasta 2022 oma siis. Ega ma sellest väga palju enam ei mäleta ka. Aga mul oli põlveopp, millele järgnes 5 nädalat kargutamist ja siis sügisel käisin töökaaslastega spaas. Vahepeal oli suvi kah, siis käisime Pontuga ujumas. Ja kutsapargis käisime ka mitmeid kordi. Vaatame resolutsioonid ka üle, 2022 a. lubadused: * tegele Pontuga Ikka tegelesin :) Käisime kutsapargis ja jalutamas ja olime/mängisime niisama koos. Kaisutasime kah.  * ära üle tööta Vot - ei töötanudki! Selle vastu aitas Pontu ilusti - nüüd ma jõuan kella 10-ks tööle ja olen kella 6-ni ja väga palju ületunde enam ei tee.  * hoolitse oma tervise eest Jah, sain põlve korda ja tegin harjutusi. Ja vahetasin perearsti ära, sest mu vana perearst läks pensionile ja siis ma sain automaatselt uue, aga see uus on linna teises otsas, seega ma võtsin sama arsti, kes on emal-isal ja vennal. Minu meelest on ta tore ja asjalik.  P.S. Tuli meelde nüüd, et me käisime (vist augustis)

mmxxiv

Tahaks seekord aasta kokkuvõtte kähku ära teha, siis saab rahulikult muud juttu ka ajada. Vaatame siis, mis aastast 2023 meelde on jäänud... Jaanuarist ei mäleta eriti midagi, tõenäoliselt oli lumine. Ei, alguses isegi ei olnud, aga lõpupoole vist juba oli. Sõidutunde tegin ka enam-vähem usinalt, kuigi sel hetkel mul veel eriti hästi asjad välja ei tulnud. Kippusin lumehangedesse sõitma. Veebruaris ma astusin auku. Siis oli küll suur lumi. Käisime K. ja kutsadega jalutamas, läksime üle võõra lumise põllu ja ma astusin jalgapidi auku ja jäin sinna natukeseks kinni ka. Aga lõpuks sain ikka välja ja midagi hullu ei olnudki, saabas/jalg said märjaks.  Märtsis vist käisin korra õhtul pimedas autoga sõitmas (pimeda aja koolitus) ja leidsin, et see ei olnud üldse tore, sest noh, pime oli. Aprillis ma käisin kutsapargis ja suutsin mingis pisikeses lohus oma jala nii välja väänata, et see läks hullult paiste ja ma käisim EMOs; luud olid õnneks terved, aga pärast seda kandsin oma 3-4 nädalat ort

Viini reis

Viin, Austria, 29.06 – 02.07.2018 NB! Need, kes ei viitsi tervet juttu lugeda, siis kerige lõppu, seal on kokkuvõte. Neljapäev, 28.06. Sõitsime kella kolmese rongiga Tallinnasse, kus olime endile üheks ööks kinni pannud toa GO Shnelli Hotellis, mis asub kohe raudteejaama kõrval. Lennujaamas pidime olema kell 5 hommikul. Olime enne tükk aega mõelnud, kuidas ikkagi toimida, kas minna varem ja ööbida hotellis, kusjuures alguses kaalusime ainult Ülemiste Hotelli, aga seal olid alles vaid kallid toad. Korra mõtlesime ka, et sõita Tallinnasse öise bussiga, aga seda varianti me mõlemad ikkagi pelgasime, sest mis saab siis, kui midagi juhtub ja me oleme alles Tartus ja juba 3-4 tunni pärast peaksime olema Tallinna lennujaamas. Pealegi oleks me sellise variandi puhul pidanud olema kas terve öö üleval või oleks saanud ainult mõned tunnid magada. Otsustasime siis lõpuks Shnelli hotelli kasuks, kuna rongiga minnes on see tõesti kohe sealsamas ja lisaks oli tuba ka mõistliku hinnaga j