Skip to main content

kolm nädalat puhkust

 ... saab nüüd tänasega läbi ja rohkem mul sel aastal puhkust ei olegi. Seega on väga sobiv teha üks kokkuvõtte lõppevast puhkusest. Esiteks muidugi nutt ja hala, et puhkus otsa saab.

Nutt ja hala

Wää! Puhkus saab otsa ja ma pean tööle minema. Ma ei taha tööle minna. Muidu veel võiks, aga seal on igasugused jamad ja kogu aeg on kiire ja stress jms. Kõik ütlevad, et võta vabalt, aga nii keeruline on vabalt võtta. Näituseks, mu rahuloleku aja pulss on puhkuse ajal langenud 65 peale, viimastel päevadel isegi 63 peal. Tööl olles on ta mul 70-75. Kohe näha, et mingi jama. Aga noh, peaasi, et tervis oleks korras ja loodetavasti jätkub ilusat ilma ka veel natukeseks, seega on ka positiivset.

R. tõi mulle hommikul muffineid, et ma väga kurb ei oleks:

Imekenad ja maitsvad muffinid Tassikoogid poest


Linnuke (part) kirjas

Sain lõpuks ka oma linnukese kirja. See oli part. Nimelt, päris puhkuse alguses või isegi enne selle ametlikku algust, tol pühapäeval, sain ma ka lõpuks ujumas ära käidud. Sõitsime Külitse järve äärde, R. pikutas lina peal ja mina käisin paar korda vees. Vesi oli üsna soe, eriti ülemine kiht. Rahvast oli parasjagu, aga mitte ka liiga palju. Ujusin paralleelselt kaldaga edasi-tagasi, ikka seal, kus jalad veel põhja ulatasid. Kui ära väsisin, läksin puhkama ja päikest võtma. Väga mõnus oli. Pardid olid seal ka, lendasid ja ujusid ja prääksusid. Prääks!

Võru

Puhkuse kõige meeldejäävam osa oli kindlasti meie reisike Võrru. Ma panin seal Georgi hotellis mullivanniga sviidi kinni. Hotell oli väga ilus ja puhas ja vahva ning tuba oli luksuslik. Kuna ilm oli selline 15 min päikest + 15 min vihma jne, siis me linna peal jalutamas eriti ei käinud, vaid korraks, peale õhtusööki, mida me sõime sealsamas, hotelli kohvikus Postmark ja mis oli väga maitsev ja ilus, isegi R. kiitis. :) Pärast läksime tuppa ja mina läksin vanni mulisema - mis oli samuti väga mõnus ja ilus ja puhas - R. kahjuks ei tulnud, aga käis minuga vahetevahel juttu ajamas. Hommikusöögi saime samuti tuppa tellida - no milline luksus. Ja milline hunnik seda meile toodi ja väga maitsev oli see ka. :) Seejärel sõitsime tagasi koju, tegime korraks pisikese vahepeatuse Maaritsas, kus ma kiikusin natuke. 

Juuniorsviit Georgi hotellis

Filosoofiline laud

Rõdu
Kook kohvikus "Postmark". Sellist tuhksuhkrust lillekest pole ma kuskil mujal näinud. :)

... ja Elva

Eelmisel pühapäeval käisime koos perekonnaga (õde ja vend ja vennanaine ja õepoeg) Elvas. Esmalt käisime Verevi järve ääres, kus julged läksid vette ka, mina seekord jäin kaldale. Seejärel jalutasime läbi männimetsa seenekestest mööda ja Arbi järve äärde ja imetlesime-uudistasime uut promenaadi. Või ilus ja vahva oli see kõik. Purskkaevud ja lesimistoolid ja võrkkiiged jms. Jalutasime veel natuke linna peal ringi, käisime ka raudteejaamas ja selle otsas asuvas Elwa kohvikus (teises otsas asub Elwa burger). Seejärel läksime teist teed pidi tagasi Verevi äärde ja sealt vurasime autoga tagasi. 

Elva raudteejaam, mille vasakus otsas on Elwa kohvik

Elva keskväljak ja vaade Arbi järve promenaadi poole

Vaade Arbi järvele laululava poolt

Elvasse on igasuguseid uusi söögikohti ja muid kohti tekkinud; siin me sees ei käinud, aga lihtsalt imestasime/uudistasime :)

... ja veelkord Elva

 Eile käisime R-ga uuesti Elvas, aga seekord õhtul, kui juba pime oli. Käisime promenaadil ja imetlesime ilusat värvilist purskkaevu. Vähemalt mina imetlesin - R. ütles, et see teeb tal silme eest kirjuks. Eile oli ilus soe päev ja seega ka ilus soe õhtu, seega oli tore seal käia. 

Värvimuutev purskkaev Arbi järve ääres

Raamatutest

Lugesin Poldarki seeria nüüd täiesti läbi: 12 raamatut ja kõik loetud. Oeh. Natuke kurb ka. Mulle need raamatud meeldisid, seal oli piisavalt tegevust ja piisavalt mõtisklust. Raamatud 1-7 olid rohkem Rossi ja Demelza elust, 8-12 olid ka juba nende laste kohta, kuigi neist endist oli ikka ka piisavalt juttu. Mulle ehk meeldisid need varasemad natuke rohkem, sest mulle üldiselt teine generatsioon ei paku ikka nii palju huvi kui need nö põhitegelased. Nii nende raamatute puhul kui ka mujal. 

Poldarki seeria raamatud - sellised asjad võtavad mul jalust nõrgaks. Raamatud! :)

Lisaks lugesin läbi ühe põneviku, mille õde mulle laenas: Ruth Ware "Luku taga". See oli selline hästi põnev ja natuke jube ka ja ma üritasin selle ühe päevaga läbi lugeda, sest ma ei tahtnud väga sellise jubeda koha pealt pooleli ka jätta ja magama minna, aga ikkagi ei jõudnud, aga õnneks R. oli üleval ja "valvas mu und", ma ei tea, mis muidu oleks saanud. :P 

Nüüd loen Charlotte Bronte "Shirley"-t, avastasin nimelt, et mul on riiulis mõned raamatud, mida ma ei olegi veel lugenud. Jee! :)

Kohvikutest

Tänane Tammelinna Kodukohvikute päev jäi kahjuks viiruse tõttu ära, aga see-eest sain ma mujal kohvikutes käia. Enamasti oma kauaaegsetes lemmikutes - Gustav, Reval (väga hea ahjulõhe!), Shakespeare (väga hea poke-kauss!) ja Pierre, lisaks sai ka Autovabaduse puiesteed külastatud ja Emajõe ääres kohvikus cuba libret joodud (venna soovitusel).  Ja no Võrus ja Elvas ka, neid kohvikuid kiidan samuti väga. 

Poke kauss Shakespeare'i kohvikus - neil õnnestus kuidagi riis maitsvaks teha, minul see enamasti ei õnnestu... ja kõik muu oli ka nämma

Külaskäigud

Emal-isal käisin paar korda külas, vennal käisin sünnipäeval ja siis käisime siin linna külje all talus elaval õel ka külas (koos teise õega, kes tuli selleks ajaks ka siia). Ja sõpsid käisid ka korra külas. R. ema poolt astusime ka korra läbi. Hambaarsti "külastasin" ka just möödunud neljapäeval, ta parandas mul ühe augu ära ja ütles, et selleks korraks on nüüd kõik tehtud, u 6 kuu pärast võin uuesti tulla. 

Niisama päevad

Vahepeal sadas vihma ja vahepeal olin ma lihtsalt laisk, või noh, tahtsin minna kuhugi ja teha midagi, aga kuhu ja mida, seda ei mõelnudki välja. Seega puhkasin kodus, lugesin raamatut, pikutasin rõdul ja vaatasin pilvi ja nii need päevakesed läksidki. Ahjaa, aaloe istutasin ka ümber. 

Aaloe uues potis, püsib täitsa ise püsti :)

Ja lõpuks sai tehtud ka üks asi, mille ma peaaegu panin oma uusaasta lubadustesse ja olen umbes eelmisest novembrist saati tahtnud teha - nimelt ma lõpuks ometi vaatasin ära filmi "Tõde ja Õigus". Ja mulle meeldis. Ma ei ole muide neid raamatuid eriti lugenudki, vist ainult seda Indreku ja Karini lugu.

Mõned asjad jäid küll selle viiruse olukorra tõttu ka tegemata, nt kontserdid ja muuseumid ja spaa. Aga üldiselt jään ikkagi puhkusega rahule. Ma ei pea ka tingimata kuskil välismaa reisil käima, meeldib ka niisama kodumaiselt puhata - tartumaiselt ja natukene võrumaiselt kah. :) Lähen söön nüüd mõne muffini ära ja ei kurvasta rohkem. :)

Comments

Popular posts from this blog

mmxxiii

Täna on küll viimane aeg teha ära eelmise aasta kokkuvõte, aasta 2022 oma siis. Ega ma sellest väga palju enam ei mäleta ka. Aga mul oli põlveopp, millele järgnes 5 nädalat kargutamist ja siis sügisel käisin töökaaslastega spaas. Vahepeal oli suvi kah, siis käisime Pontuga ujumas. Ja kutsapargis käisime ka mitmeid kordi. Vaatame resolutsioonid ka üle, 2022 a. lubadused: * tegele Pontuga Ikka tegelesin :) Käisime kutsapargis ja jalutamas ja olime/mängisime niisama koos. Kaisutasime kah.  * ära üle tööta Vot - ei töötanudki! Selle vastu aitas Pontu ilusti - nüüd ma jõuan kella 10-ks tööle ja olen kella 6-ni ja väga palju ületunde enam ei tee.  * hoolitse oma tervise eest Jah, sain põlve korda ja tegin harjutusi. Ja vahetasin perearsti ära, sest mu vana perearst läks pensionile ja siis ma sain automaatselt uue, aga see uus on linna teises otsas, seega ma võtsin sama arsti, kes on emal-isal ja vennal. Minu meelest on ta tore ja asjalik.  P.S. Tuli meelde nüüd, et me käisime (vist augustis)

mmxxiv

Tahaks seekord aasta kokkuvõtte kähku ära teha, siis saab rahulikult muud juttu ka ajada. Vaatame siis, mis aastast 2023 meelde on jäänud... Jaanuarist ei mäleta eriti midagi, tõenäoliselt oli lumine. Ei, alguses isegi ei olnud, aga lõpupoole vist juba oli. Sõidutunde tegin ka enam-vähem usinalt, kuigi sel hetkel mul veel eriti hästi asjad välja ei tulnud. Kippusin lumehangedesse sõitma. Veebruaris ma astusin auku. Siis oli küll suur lumi. Käisime K. ja kutsadega jalutamas, läksime üle võõra lumise põllu ja ma astusin jalgapidi auku ja jäin sinna natukeseks kinni ka. Aga lõpuks sain ikka välja ja midagi hullu ei olnudki, saabas/jalg said märjaks.  Märtsis vist käisin korra õhtul pimedas autoga sõitmas (pimeda aja koolitus) ja leidsin, et see ei olnud üldse tore, sest noh, pime oli. Aprillis ma käisin kutsapargis ja suutsin mingis pisikeses lohus oma jala nii välja väänata, et see läks hullult paiste ja ma käisim EMOs; luud olid õnneks terved, aga pärast seda kandsin oma 3-4 nädalat ort

Viini reis

Viin, Austria, 29.06 – 02.07.2018 NB! Need, kes ei viitsi tervet juttu lugeda, siis kerige lõppu, seal on kokkuvõte. Neljapäev, 28.06. Sõitsime kella kolmese rongiga Tallinnasse, kus olime endile üheks ööks kinni pannud toa GO Shnelli Hotellis, mis asub kohe raudteejaama kõrval. Lennujaamas pidime olema kell 5 hommikul. Olime enne tükk aega mõelnud, kuidas ikkagi toimida, kas minna varem ja ööbida hotellis, kusjuures alguses kaalusime ainult Ülemiste Hotelli, aga seal olid alles vaid kallid toad. Korra mõtlesime ka, et sõita Tallinnasse öise bussiga, aga seda varianti me mõlemad ikkagi pelgasime, sest mis saab siis, kui midagi juhtub ja me oleme alles Tartus ja juba 3-4 tunni pärast peaksime olema Tallinna lennujaamas. Pealegi oleks me sellise variandi puhul pidanud olema kas terve öö üleval või oleks saanud ainult mõned tunnid magada. Otsustasime siis lõpuks Shnelli hotelli kasuks, kuna rongiga minnes on see tõesti kohe sealsamas ja lisaks oli tuba ka mõistliku hinnaga j