Skip to main content

puhkus vol 2

Jääb mulje, et ma sel suvel ainult puhkangi. Tegelikult käisin vahepeal tööl ka, juuli alguses. Siis tuli 3 nädalat puhkust, mis tänasega kahjuks lõpule jõuab. 3 nädalat läheb tööl mõnikord nagu nuihti, aga õnneks puhkus päris nii kiiresti ei läinud. Tunne on, et olen päris kaua puhanud, seega püüan nüüd meelde tuletada, mida ma puhkuse jooksul ära tegin.

Alguses olid Hansapäevad. Ilm oli ka ilus. Käisin seal koos vanematega ja esimesel päeval olime pea õhtuni kohal, kuulasime ka Kaire Vilgatsi kontserti. Teisel päeval olime natuke vähem, sest siis lõppeski laat ja programm varem. Nagu ikka, ei suutnud ma ennast tagasi hoida ja ostsin asju, mida mul võib-olla vaja ei ole. Nt lammastega koti, siiliga kuumaaluse, ühe väga kena kleidi, ühe väga kena seeliku, ühed sinised kõrvarõngad. Okei, kleit ja seelik olid tegelikult mõistlikud ostud, nendega olen ma väga rahul. Teistega olen kah üsna rahul. Lisaks siis igasugust laada toidukraami ka, nt R-le ostsin 13 kaneelisaia ja 14 pikka kommi, millest tal osad veel praegugi alles on. Endale siis sõira, karaskit, leiba, juustu, pestot jne.

Üks väike dialoogike minu peas:
Sul ei ole seda vaja.
-- Aga seal on lambad peal!
Sul on nii palju kotte, mida sa ei kasuta.
-- Aga seal on lambad peal!
Aga...
-- Aga seal on lambad peal!
Selle vastu oli raske vaielda, sest seal tõesti olid lambad peal. Ja nii saigi see kotike ära ostetud. Tõsi, ma pole seda veel siiani kasutanud, aga see ripub nähtava koha peal, seega ma saan vähemalt mööda minnes lambaid imetleda. Mää! :)

Siis tuli üks päev, mille kohta ma mitte ei mäleta, mis ma siis tegin. Vbl oli ilm kole ja ma olin kodune ja puhkasin. Vist tellisime siis (või oli see mõni hilisem puhkepäev ehk siis kodus laisklemise päev) R-ga burksi ka ja ma pidin tõdema, et tema burks oli parem kui minu oma - ta tellis selle, mille kohta me teame, et see on hea, aga mina tellisin midagi uut ja huvitavat.

Seejärel käisime vanematega Rohelises pargis, eelkõige siis seal Gardesti poes, mis oli nii suur, et silme eest läks kirjuks. Sõime seal kohvikus natuke, midagi erilist ei ostnud (mina ühe vaarikakama) ja siis sõitsime bussiga nr 6 ühest lõpppeatusest teise, ehk siis Lõunakani välja, kus ma käisin Apollos ja ostsin 4 raamatut:




















Inglisekeelsed ja hea hinnaga. Kui ma 1. osa ostsin Kaubamaja Apollost, siis oli seal ka 2. osa olemas, aga nüüd kui läksin seda ostma, siis enam ei olnud, seega ma ei tahtnud riskida sellega, et nüüd saavad järgmised osad ka otsa ja ostsin seega korraga rohkem. Kokku on neid 12 osa, aga nüüd on mul mõneks ajaks lugemismaterjal olemas. Hetkeseisuga olen 3. osa (Jeremy Poldark) alguses. Kuna ma olen telekast seda seriaali ka vaadanud, siis ma tegelikult tean, mis seal juhtuma hakkab, aga sellegipoolest meeldib mulle seda lugeda. Huvitav on ka seda vaadata, mis filmis raamatust erinev oli. Mõned asjad ikkagi on, aga pigem sellised väiksemapoolsed, nt filmis oli üks uus tegelane peategelase vana sõber, aga raamatus oli uus sõber.

Järgmisel päeval läksime Pegasusega Emajõele sõitma, ilm oli taaskord ilus ja sõita oli tore. Mu puhkuse 1. nädal oligi see üks ja pmst ainus nädal juulis, kui ilm oli suviselt kuum. Selles mõttes vedas, kuigi eks ma ka kogemuse põhjal võtsin puhkuse selleks ajaks, sest seda on varem mõned korrad ikkagi juhtunud, et ilm läheb soojaks täpselt siis, kui mul puhkus otsa saab. Sõitsin siis laevukesega ja tuletasin meelde seda korda, kus ma u 6-7-aastasena Emajõel laevaga sõitmas käisin. Tookord oli ka ilm soe ja ilus ja siis isa näitas, et vaata, too pilv on pintslisse läinud ja kui me laevalt maha tulime, siis tõepoolest, tuli suur äikesevihm, tänavatel voolasid jõed ja mu valged sokid läksid uute lillade kingade järgi samuti lillaks. Seekord ühtegi pintslis rünkpilve ei olnud ja sadu ei tulnud.

Sama päeva õhtul läksime koos emaga Hansa Hoovi kontserdile: Brigita Murutar ja Paul Neitsov "Valgust Hinge". Kontsert oli väga ilus ja Hansa Hoov oli ka ilus. Üllatusesinejana tuli lavale ka Aapo Ilves, kes oli poolte laulude autor. Lisaks laulsid nad ka teisi laule, nt paar Johnny Cashi oma. Ma polnud Paul Neitsovist enne kuulnudki, aga ta mängis ülihästi kitarri, tal olid mõned kitarrisoolod, mis olid üliägedad. Ja kõik laulsid ka hästi. Kontserdi lõpus tuli ka väike vihmasabin, aga see oli väga lühike ja nõrk, seega eriti märjaks ei saanud ja ilm oli soe ka, seega oli päris mõnna. 

Pilt Hansa Hoovist. Seal sai laua taga istuda ja ka süüa tellida.
Me võtsime smuutid ja juustuvaliku.




















Järgmisel päeval ma käisin poes ja valmistasin natuke ülejärgmiseks päevaks ette, koristasin ja kokkasin natuke. Samas õhtul käisin õel külas, kes siin linna külje all elab. Olime õhtu otsa väljas ja ajasime juttu, nii mõnus oli. 

Reedel tulid siis sõpsid külla

Laupäeval vist ei teinudki midagi erilist, küll aga käisin õhtul korra linnas, kui enam nii palav ei olnud, istusime vanematega natuke aega kohvikus ja nautisime sooja ilma

Pühapäeval sõitsime koos emaga Võrru Kubija Spaasse. Seal oli meil pakett "Suverõõm", mis sisaldas kahte ööd majutust, 3 protseduuri kummalegi ja 5 söögikorda (2x hommik, 2x õhtu, 1x lõuna). Me polnud kumbki varem eriti spaades käinud, ma kunagi korra käisin siinsamas Tartus Dorpat spaas, oli mingi päevapakett, mis sisaldas 3-4 protseduuri. Aga niimoodi ööbimisega ei ole varem olnud. Sõitsime bussiga Võrru ja sealt taksoga spaasse.

Igal juhul jäime mõlemad selle kogemusega väga-väga rahule. Koht ise oli väga ilus ja vaikne, männimetsa keskel. Kohe kõrval oli ka järveke ja maja ees oli minigolfi rada. 

Saabumise päeval tuli meil kohe jalgade hooldus pehme parafiiniga - jalad määriti pehme parafiiniga kokku, pandi kilekotid ja rätikud ümber ja siis lasti olla u 10 minutit, pärast võeti ära. Kuna meile öeldi, et hea oleks mitte 1h pärast seda vette minna, siis jalutasime niisama järve ääres ja maja ees. Seejärel tuli meil õhtusöök, mis oli buffet tüüpi ja piisavalt rikkalik, kõhud sai ilusti täis. Seejärel mõtlesime minna korraks ka järvekesse suplema, aga kuna täpselt siis tuli hoopis padusadu, siis tegime hotellitoa akna lahti ja vaatasime-kuulasime vihma ja tukastasime veidike. 

Pärast seda läksime spaa- ja saunakeskusesse, kus oli 5 basseini: lastebassein, ujumisbassein 28 C, mullibassein 32 C, kuumabassein 42 C ja mullibassein 36 C. See viimane oli meie lemmik, kusjuures see ka ei olnud selline pisike, vaid selline suurem, kus 5-6 inimest said lahedalt olla ja mahutas ka rohkem. Teine mullibassein ja kuumaveebassein olid sama suured, ujumisbassein natuke suurem ja lastebassein väiksem. Mulle meeldis vahepeal käia ka ujumisbasseinis end jahutamas ja natuke ujumas, ema jaoks oli see liiga külm, ta sisse ei tulnud. Lisaks meeldis mulle käia ka olla natuke aega selles kuumaveebasseinis ja siis minna 36 C mullibasseini, sest see oli alati nii mõnus jahe (mitte külm!) pärast kuumaveebasseini. Saunad olid ka, 90 C ja 70 C ja 40 C aurusaun. Me selles 70 C vahepeal natuke käisime ka, aurusauna proovisime paar korda minna, aga tulime kohe ka ära. 

Esimesel õhtul olime basseinides kuni umbes kella 21:45'ni, kell 22:00 pandi need kinni. Siis läksime tuppa ja üsna varsti ka magama. Ema magas väga hästi, mina natuke halvemini, liiga palav oli. 

Järgmisel hommikul ärkasime kella 8 paiku, käisime hommikus söömas - valik oli väga mõnus, kaks erinevat putru, munapuder, palju kala (lõhe nämm-nämm, aga ka mustsõstramarinaadis heerigas nämm-nämm), salatid, koogid, puuviljad, leivad, saiad, hommikuhelbed olid vist ka.

Pärast hommikusööki puhkasime pisut, siis läksime basseinidesse, need olid tööpäeva hommikuti lahti kell 8-11. Sulistasime seal natuke, seejärel tuli meil ennelõunat käte pehme parafiini hooldus, siis lõunasöök (kõhu sai ilusti täis ja maitses hästi, aga valik oli veidi väiksem kui hommiku- ja õhtusöögil), seejärel seljamassaaž jõhvikaõliga. Need hooldused olid mõlemad ka mõnnad. 

Siis puhkasime natuke ja käisime "külmale ilmale vaatamata" (õues oli u 18C ja päike, aga eelmise päeva 30C võrreldes oli väga jahe; külm tuul oli ka) maja ees minigolfi mängimas. Seal oli umbes 18 huvitavat hole-in-one rada, mis minu jaoks olid pigem hole-in-two rajad, mõned sain siiski teisel (või kümnendal) katsel ka ühe löögiga sisse. Mulle minigolf meeldib ja seal sai täiesti mõnusalt omaette mängida, mingit tungi ega järjekorda ei olnud.

Seejärel tuli õhtusöök ja peale seda läksime jälle basseinidesse. 

Kolmanda päeva hommikul ärkasime varem ja läksime juba kella 7:30 paiku hommikusöögile ja pärast seda basseinidesse. Üks hetk olime seal ainult kahekesi ja siis ema hakkas natuke muretsema, et äkki on meid siia luku taha pandud, aga siis tulid teised inimesed ikkagi ka. Päris 11-ni seekord ei olnud, läksime u 10:20 ära, pakkisime oma kodinad kokku, puhkasime veel natuke ja siis sõitsime jälle taksoga bussijaama ja sealt kella 12-se bussiga Tartusse. Ilm oli väga külm ja kole, vihmane ja u 13 C. Buss kusjuures, kas halva ilma või millegi muu tõttu, läks puupüsti täis, nii ei lõpuks osad inimesed ka seisid. 

Siis läksime kumbki oma koju ja samal õhtul läksime ka minu venna sünnipäevale. Vend oli ostnud vestluskaardid, seega tavapärast jututeemade asemel tõmbas hoopis igaüks paar kaarti ja siis kõik, kes soovisid, rääkisid miskit antud teemadel. Teemad olid huvitavad ja jutt ka. 

Järgmisel päeval ma tõenäoliselt puhkasin niisama kodus, siis läksime ema-isaga Tartu Kunstimuuseumisse, kus oli Pallase näitus, mis rääkis Pallase tekkeloost ja ajaloost ja igapäevaelust ning kus olid Pallase kunstnike teosed üleval. Näitus oli läbi 3 korruse ja väga-väga huvitav, aga natuke liiga palju oli seda, lõpuks sai jaks otsa. Pärast seda käisime kohvikus ka. 

2-4. august toimus Tartu Toidu- ja Veinifestival, kus ma käisin koos vanematega igal päeval ka kohal. Reedel olid linnas toiduautod ja ma sõin Dim Sumi, mis oli väga hea, seal olid krevetid ja köögiviljad krõbedas taignas ja lisaks veel vürtsikas nuudel. Juurde jõin väidetavalt maailma parimat maasika-mojitot, mis oli tõepoolest väga hea:
Dim sum, nuudel ja taga mojito





















Pärast kuulasime veel linnapea kõnet ja natuke Lenna kontserti, aga seal oli see rahvamass meie jaoks liiga suur ja istuda ka ei saanud, seega me trügisime natuke eemalde ja tegime kohvid-koogid ka:


Kohvid ja Pavlova tordikesed


  














Laupäeval käisime taaskord linnas, seekord sõime Kvartali toidutänavas quesadillasid ja bataadifriikaid, seejärel jalutasime teisele poole ka, kus lisaks toiduautodele oli ka toidukaupade laat, sealt ostsin mett ja juustu ja kasemahla ja sõõrikuid, aga kohvile & koogile läksime siiski Gustavisse. 

Pühapäeval oli Tammelinna Kodukohvikud, seal käisime ka. Sõime head ja paremat ja saime natuke vihma ja ekslesime ringi, sest kuigi kaart oli olemas, siis oli seal ikkagi üsna keeruline, mõned tänavad olid ka üles kaevatud. 

Tomati-feta-sibulasalat ja kaneelisai

Kurjakuulutavalt kõrguv telemast, silt aia peal hoiatas allakukkuvate jäätükkide eest.


































Kuna alustasime üsna hilja, kella poole 3 paiku, siis kella 5-ks ei jõudnudki väga paljudes kohtades käia, aga õnneks olid ka mitmed kohvikud kauem lahti, seega saime veel käia. Oli nii uusi kohvikuid kui ka eelmistest kordadest tuttavaid. Kõik olid omamoodi huvitavad ja mõnusad. 

Selle nädala esmaspäeval jõudsime siis lõpuks koos R-ga ka Raadi autoturul ära käia ja kõik meelepärased autod üle vaadata. Ühte istusime sisse ka. Ilm oli kuiv ja päikeseline, kuid tuuline, eriti seal põllu peal. Neid autoaedasid oli seal päris mitu, seega sai jalutada ka. 

Teisipäeval sõitsime koos R-ga Pühajärve spaasse, kus meid ootas Romantikapakett. R tegi mulle ka väikese üllatuse ja broneeris tavatoa asemel saunaga sviidi, seega kui ma sisse astusin, siis olin esmalt ehmatanud, et miks toas ainult diivan on, kus me küll magada saame? Aga õnneks oli teine tuba ka, kus oli suur voodi ja lisaks ka kaks vannituba, üks neist saunaga, ja suur pikk rõdu ka. Toas ootas meid juustu-puuviljavaagen. Puhkasime ja sõime natuke, siis panime hommikumantlid selga ja sussid jalga ja läksime oma romantilisele massaaživannile. See oli 0-korrusel eraldi ruumis, suur ja avar vann, mahtusime kahekesi ilusti sisse. Lisaks olid vannis ka LED-tulukesed, seega vannivesi muutis värvi ja mulises ka hästi kõvasti ja mõnusalt. Vannivette lisati ka roosiõli, seega see lõhnas ka jube hästi ja seal ruumis oli küünlavalgus ja vahuvein ja kõik oli superäge, saime seal olla 30 minutit. Palusime alkovaba vahuveini, seega R sai ka seda juua ja see oli päris hää. See oli küll väga vahva, mulle väga meeldis. R arvates oli see natuke imelik, aga ära ta selle "kannatas" ja väitis, et võime ehk kunagi teinekord ka minna. 

Seejärel läksime tagasi tuppa, panime riidesse ja nüüd ootas meid romantiline õhtusöök Tornikohvikus. 

Romantiline õhtusöök





















Vaade tornikohvikule meie toa aknast

















Õhtusöök oli 2-käiguline, söögid saime ise valida 4 põhiroa ja 3 magustoidu hulgast. Mina sõin kanarisotot ja majakooki, R võttis sealihavardad ja maasikatarretise. Söök maitses hästi ja vaade oli ilus, lisaks olime seal Tornikohviku ülemisel korrusel ka ainult kahekesi. Pärast sööki käisin ma korra veel üleval pool vaateplatvormil ka.
Vaade Tornikohviku vaateplatvormilt Pühajärvele
















Pärast õhtusööki käisime veel korra väljas ka, jalutasime Pühajärve kaldale ja tagasi. Tornikohvikusse sai muidu maja seest minna, seal see vana osa (restoran ja konverentsikeskus ja Tornikohvik) ja uus osa (hotell ja spaa) on kokku ehitatud, seega saab maja seest minna. Viidad olid ka ilusti uste ja seinte peal olemas.  

Jalutame Pühajärve poole


Õhtune Pühajärv
Õues oli juba päris jahe, aga õnneks kuiv, päeval olid olnud hoovihmad. Ujuma ei läinud, aga vee katsusin ära, väga külm ei tundunudki.

Pärast jalutuskäiku läksime siis ka ujulasse ja selle koha pealt tegi küll Kubija Spaa Pühajärvele silmad ette. Siin oli üks suur ujumisbassein, üks väike mullivann ja paar pisikest lastebasseini. Oleneb muidugi inimesest; kes ujuda tahab, sellele on see variant muidugi parem. Aga niisama lebotada oli Kubijas palju-palju parem. Ma siis ujusin natuke ja olin natuke mullivannis, R hoidis mul silma peal, aga vette ei tulnud. 

Saunas käisime hoopis oma toas, kuna meil see võimalus oli. Kütsime sellise mõnusa 53 C sauna ja R istus seal ka u 5 minutit, mina olin natuke kauem, siis tõi R tooli vannituppa ja me ajasime läbi saunaukse juttu. 

Enne magamist vaatasime veel koos telekast filmi "Kiirus" ja siis läksime tuttu (mina tegelikult päris lõpuni ei vaadanud).

Hommikul läksime kella 8 paiku hommikusöögile, see oli rikkalik, pakuti ka nt pannkooke astelpajumoosiga, kartulit ja viinerit. Siis käisime veel natuke jalutamas. 

Katusealune, mis oli ehitatud seoses mingi rattaüritusega





Päikesepaneelid teisel pool teed































Algselt oli plaanis minna Pühajärvelt Otepääle bussiga, aga otsustasime siiski takso tellida, see vahemaa oli nii lühike, miski 2,6 km. Jõudsime pisut 12 läbi Otepää bussijaama ja sealt läks tasuta buss Tartusse kell 12:30. 

Kodus ootas meid ees ka väike takistus, kuna minnes olime pannud ka ukse ülemise luku kinni ja nüüd me ei saanud seda enam lahti, pidime lukuabi kutsuma. Õnneks sai töömees ukse lõpuks ikkagi võtmega lahti, midagi ta seal vist natuke kõristas/viilis küll. 

Kodus oli selline tunne, nagu oleksime pikalt ära olnud, kuigi tegelikult kuskil umbes täpselt 24 tundi olime eemal koos sõitmistega. 

Kokkuvõttes oli väga mõnus ja romantiline ja võiks kunagi uuesti minna. R arvab ka sama. :) 

Siis oli üks päris puhkamise päev ja seejärel asutuse suvepäevad, mis veetsime (st mina ja kolleegid, ilma kaaslasteta) Saadjärve lähedal asuvas Turismitalus, kus oli tore - grill & chill, tünnisaun ja lauamängutamine kella 4ni öösel. Magasime koha peal ja järgmisel hommikul sai veel natuke lauamängitud, seejärel tagasisõit. 

Sama päeva õhtul käisin vanemate juures oma välismaalt külla tulnud õde tervitamas.

Täna olen jälle puhanud ja laiselnud. Homme tulebki juba tööle minna.

Comments

Popular posts from this blog

mmxxiii

Täna on küll viimane aeg teha ära eelmise aasta kokkuvõte, aasta 2022 oma siis. Ega ma sellest väga palju enam ei mäleta ka. Aga mul oli põlveopp, millele järgnes 5 nädalat kargutamist ja siis sügisel käisin töökaaslastega spaas. Vahepeal oli suvi kah, siis käisime Pontuga ujumas. Ja kutsapargis käisime ka mitmeid kordi. Vaatame resolutsioonid ka üle, 2022 a. lubadused: * tegele Pontuga Ikka tegelesin :) Käisime kutsapargis ja jalutamas ja olime/mängisime niisama koos. Kaisutasime kah.  * ära üle tööta Vot - ei töötanudki! Selle vastu aitas Pontu ilusti - nüüd ma jõuan kella 10-ks tööle ja olen kella 6-ni ja väga palju ületunde enam ei tee.  * hoolitse oma tervise eest Jah, sain põlve korda ja tegin harjutusi. Ja vahetasin perearsti ära, sest mu vana perearst läks pensionile ja siis ma sain automaatselt uue, aga see uus on linna teises otsas, seega ma võtsin sama arsti, kes on emal-isal ja vennal. Minu meelest on ta tore ja asjalik.  P.S. Tuli meelde nüüd, et me käisime (vist augustis)

mmxxiv

Tahaks seekord aasta kokkuvõtte kähku ära teha, siis saab rahulikult muud juttu ka ajada. Vaatame siis, mis aastast 2023 meelde on jäänud... Jaanuarist ei mäleta eriti midagi, tõenäoliselt oli lumine. Ei, alguses isegi ei olnud, aga lõpupoole vist juba oli. Sõidutunde tegin ka enam-vähem usinalt, kuigi sel hetkel mul veel eriti hästi asjad välja ei tulnud. Kippusin lumehangedesse sõitma. Veebruaris ma astusin auku. Siis oli küll suur lumi. Käisime K. ja kutsadega jalutamas, läksime üle võõra lumise põllu ja ma astusin jalgapidi auku ja jäin sinna natukeseks kinni ka. Aga lõpuks sain ikka välja ja midagi hullu ei olnudki, saabas/jalg said märjaks.  Märtsis vist käisin korra õhtul pimedas autoga sõitmas (pimeda aja koolitus) ja leidsin, et see ei olnud üldse tore, sest noh, pime oli. Aprillis ma käisin kutsapargis ja suutsin mingis pisikeses lohus oma jala nii välja väänata, et see läks hullult paiste ja ma käisim EMOs; luud olid õnneks terved, aga pärast seda kandsin oma 3-4 nädalat ort

Viini reis

Viin, Austria, 29.06 – 02.07.2018 NB! Need, kes ei viitsi tervet juttu lugeda, siis kerige lõppu, seal on kokkuvõte. Neljapäev, 28.06. Sõitsime kella kolmese rongiga Tallinnasse, kus olime endile üheks ööks kinni pannud toa GO Shnelli Hotellis, mis asub kohe raudteejaama kõrval. Lennujaamas pidime olema kell 5 hommikul. Olime enne tükk aega mõelnud, kuidas ikkagi toimida, kas minna varem ja ööbida hotellis, kusjuures alguses kaalusime ainult Ülemiste Hotelli, aga seal olid alles vaid kallid toad. Korra mõtlesime ka, et sõita Tallinnasse öise bussiga, aga seda varianti me mõlemad ikkagi pelgasime, sest mis saab siis, kui midagi juhtub ja me oleme alles Tartus ja juba 3-4 tunni pärast peaksime olema Tallinna lennujaamas. Pealegi oleks me sellise variandi puhul pidanud olema kas terve öö üleval või oleks saanud ainult mõned tunnid magada. Otsustasime siis lõpuks Shnelli hotelli kasuks, kuna rongiga minnes on see tõesti kohe sealsamas ja lisaks oli tuba ka mõistliku hinnaga j