Skip to main content

Talv

Vahepeal oli päris korralik talv, -20 C ja puha. Nüüd on kahtlane sula. Saime Pontuga lumes sumbata nii nagu pole enam ammu sumbanud. Tundub, et Pontule lumi täitsa meeldib, küll aga oli nende külmade ilmadega ilusti näha, et ta ei pidanud tingimata õues väga kaua olema, st ta oli nõus koju tulema. Väga külmaga käisime õues u 10-20 minutit korraga, mitte rohkem. Pontu tegi oma asjad ära, siis jalutasime natuke prügikastini ja sealt kõrvalt sõi Pontu alati natuke punaseid marju. Nüüd kus on jälle soe, on kohe aru saada, et Pontu tahab jälle rohkem väljas olla. Täna nt tegime lõunal 1h tempoka jalutuskäigu. Mis selle lumega hea on, on see, et Pontu ei saa enam poriseks. Enne oli ikka vaja käpakesi pesta ja mõnikord pidi Pontu vannis käima, kus lisaks käpakestele ka kõtu ja saba puhtaks sai. Nn täispesu pole ta veel saanud, aga ei pea ka, see on koertel vajalik paar korda aastas. 

Kutsakool sai meil vahepeal ka läbi. Seal oli tore, aga väsitav. Kui esimeses tunnis olid ainult pisikesed koerad, siis alates teisest tunnist tuli ka üks Pontu mõõtu austraalia lambakoer, kellega me siis enne ja pärast tundi natuke tutvust tegime. Koolis õppisime erinevaid harjutusi, mida teeme siiani. Nt anname Pontule jalutuskäigu ajal alati krõbinaid, kui ta meie juures/lähedal kõnnib. -20C-ga oli see natuke raske, sest krõbinat tuli ikkagi palja käega anda, nüüd on lihtsam. Ta kipub küll ikka veel õues tirima ja toas näksama. Aga muidu on ta ikkagi vanemaks ja targemaks saanud, nt R. sai need ajakirjad nüüd tagasi tuua, mida Pontu varem närima kippus ja nüüd ta ainult korra nuusutas. Kui ma pesu pesin ja tuppa kuivama panin, siis ma kartsin ka, et Pontu sööb selle ära, aga ei juhtunud midagi. Samas, ega talle puhas pesu eriti ei meeldi ka, vot kantud ja haisvad sokid, see on teine teema. ;)

Igatahes, kui öelda talle "ei" siis ta saab aru küll, iseasi, kas ta kuulab. :) Koolis räägiti ka seda, et hambapesu on väga tähtis, seega hakkame vaikselt ka sellega tegelema. Hammastest rääkides, need on hakanud tal juba vahetuma. Umbes 3 nädalat tagasi kukkus tal esimene hammas välja ja natuke tuli verd ja ma sattusin paanikasse, aga tundub, et kõik läks ilusti. Paar päeva tagasi vaatas arst ka üle ja ütles, et tal on enamus hambaid juba vahetunud. Vahepeal igatahes oli see aeg, kus tal olid teravad kihvad välja kukkunud ja siis ei olnud see eriti valus, kui ta hammustas, aga nüüdseks on need tagasi kasvanud. 

Mis siis veel... oleme Pontule ka erinevaid trikke õpetanud, nt rulli (rollover) ja hüppa üle ja spin. Püüame talle ka fetch'i õpetada ja vahel tuleb välja ka. Nt eile loopis R. ta mänguasja natuke ja Pontu tõi päris mitmeid korda seda ära ja sai maiust vastu. :) Täna päeval loopisin ma natuke ise ka. 

Suurema osa ööst magab Pontu oma kuudis/puuris, aga natuke enne ärkamist laseme ta välja ja siis ta tuleb heidab mu voodisse jalgade juurde ja niisi tudume veel natuke edasi ja siis ärkame koos. Mulle nii meeldib see. Hommikuti ta ei näksa ka. Kui ma ise üles tulen ja tegutsema hakkan, siis ta mõnuleb natuke veel edasi. 

Õhtune Pontšik voodil

Pontu õues

Keegi istub mu padja peal ja närib mu tekki



Comments

Popular posts from this blog

mmxxiii

Täna on küll viimane aeg teha ära eelmise aasta kokkuvõte, aasta 2022 oma siis. Ega ma sellest väga palju enam ei mäleta ka. Aga mul oli põlveopp, millele järgnes 5 nädalat kargutamist ja siis sügisel käisin töökaaslastega spaas. Vahepeal oli suvi kah, siis käisime Pontuga ujumas. Ja kutsapargis käisime ka mitmeid kordi. Vaatame resolutsioonid ka üle, 2022 a. lubadused: * tegele Pontuga Ikka tegelesin :) Käisime kutsapargis ja jalutamas ja olime/mängisime niisama koos. Kaisutasime kah.  * ära üle tööta Vot - ei töötanudki! Selle vastu aitas Pontu ilusti - nüüd ma jõuan kella 10-ks tööle ja olen kella 6-ni ja väga palju ületunde enam ei tee.  * hoolitse oma tervise eest Jah, sain põlve korda ja tegin harjutusi. Ja vahetasin perearsti ära, sest mu vana perearst läks pensionile ja siis ma sain automaatselt uue, aga see uus on linna teises otsas, seega ma võtsin sama arsti, kes on emal-isal ja vennal. Minu meelest on ta tore ja asjalik.  P.S. Tuli meelde nüüd, et me käisime (vist augustis)

mmxxiv

Tahaks seekord aasta kokkuvõtte kähku ära teha, siis saab rahulikult muud juttu ka ajada. Vaatame siis, mis aastast 2023 meelde on jäänud... Jaanuarist ei mäleta eriti midagi, tõenäoliselt oli lumine. Ei, alguses isegi ei olnud, aga lõpupoole vist juba oli. Sõidutunde tegin ka enam-vähem usinalt, kuigi sel hetkel mul veel eriti hästi asjad välja ei tulnud. Kippusin lumehangedesse sõitma. Veebruaris ma astusin auku. Siis oli küll suur lumi. Käisime K. ja kutsadega jalutamas, läksime üle võõra lumise põllu ja ma astusin jalgapidi auku ja jäin sinna natukeseks kinni ka. Aga lõpuks sain ikka välja ja midagi hullu ei olnudki, saabas/jalg said märjaks.  Märtsis vist käisin korra õhtul pimedas autoga sõitmas (pimeda aja koolitus) ja leidsin, et see ei olnud üldse tore, sest noh, pime oli. Aprillis ma käisin kutsapargis ja suutsin mingis pisikeses lohus oma jala nii välja väänata, et see läks hullult paiste ja ma käisim EMOs; luud olid õnneks terved, aga pärast seda kandsin oma 3-4 nädalat ort

Viini reis

Viin, Austria, 29.06 – 02.07.2018 NB! Need, kes ei viitsi tervet juttu lugeda, siis kerige lõppu, seal on kokkuvõte. Neljapäev, 28.06. Sõitsime kella kolmese rongiga Tallinnasse, kus olime endile üheks ööks kinni pannud toa GO Shnelli Hotellis, mis asub kohe raudteejaama kõrval. Lennujaamas pidime olema kell 5 hommikul. Olime enne tükk aega mõelnud, kuidas ikkagi toimida, kas minna varem ja ööbida hotellis, kusjuures alguses kaalusime ainult Ülemiste Hotelli, aga seal olid alles vaid kallid toad. Korra mõtlesime ka, et sõita Tallinnasse öise bussiga, aga seda varianti me mõlemad ikkagi pelgasime, sest mis saab siis, kui midagi juhtub ja me oleme alles Tartus ja juba 3-4 tunni pärast peaksime olema Tallinna lennujaamas. Pealegi oleks me sellise variandi puhul pidanud olema kas terve öö üleval või oleks saanud ainult mõned tunnid magada. Otsustasime siis lõpuks Shnelli hotelli kasuks, kuna rongiga minnes on see tõesti kohe sealsamas ja lisaks oli tuba ka mõistliku hinnaga j