Skip to main content

Mis kõik vahepeal juhtunud on

Pole tükk aega kirjutanud, kuigi kirjutada oleks olnud mitmest asjast. Pontust saab pea iga päev midagi kirjutada, tal oli vahepeal 1-aasta sünnipäevgi ära. On saanud juba päris suureks. Mõned halvad kombed on tal ära läinud, mõned juurde tulnud. Mind hammustatakse ikka. Vahepeal hiljuti olid mu käsivarred ikka täiesti korralikult sinikates, kuna keegi siin harrastas pea iga kord jalutuskäigult tulles üles hüpata ja mind hammustada. Nüüd viimastel päevadel ei ole ta seda teinud, aga õhtul voodis olles tuleb teinekord ikkagi näksutuju peale, seega päris puhtalt ma pääsenud ei ole.

Siis vahepeal (aprilli alguses) käisin ma põlveoperatsioonil ja kargutasin pärast seda 4 nädalat kahel kargul ja pärast seda veel mõnda aega ühel kargul. Juba see üleminek kahelt kargult ühele oli nii tore, kui sain ise asju tassida, nt oma tee- või kohvitassi tuppa tuua. R, käis kogu selle aja ise Pontuga kõik 4 korda päevas väljas, oli hästi tubli, nüüd on minu kord Pontuga kõik väljaskäimised teha (kui ma just kontoris või kuskil mujal ära ei ole), kuigi praegu, puhkuse ajal, käin ma 3 korda väljas, sest hommikul kell 8-9 ei viitsi, esimene jalutuskäik on kella 11 paiku. Pontu peab ilusti vastu, kui tal just mingeid kõhuhädasid ei ole. Siin ükspäev just olid, siis käis R. temaga öösel ka väljas, aga nüüd tundub, et on kõht ilusti korras. 

Minu jalg on nüüd parem kui enne oppi, füsioteraapias käin ka ja teen üsna usinalt mulle määratud harjutusi. Need on tegelikult üsna lihtsad ja päris toredad, aga noh, viitsimist on mul ikka vähevõitu. Mitu korda olen harjutusi teinud alles hilja õhtul, sest enne pole viitsinud. :P 

Pontuga käime jälle kuulekuskoolitusel ja see on natuke frustreeriv. Ma ei tea, miks, ma ei saa kuidagi asjadega hakkama ja Pontu ka kisub ja sikutab ja R. istub seal ja vaatab kõike seda pealt, kuigi jah, ta vahel harva teeb ka mõne harjutuse kaasa. Ja ma saan vahepeal Pontu peale nii vihaseks ja R. peale ka. Ma ei ole just selline rahulik inimene. Vbl see koolituse õhkkond on ka kuidagi närviline või olen mina närviline, aga igatahes raske on, viimati ma lausa vaatasin kella ja lootsin, et saaks see koolitus ometi rutem otsa. 

Ma otseselt ei mäleta, et kutsikakoolitusel päris nii oleks olnud. Kuigi seal ma käisin üksi ja seal ka Pontu tiris igale poole. Aga vbl ma siis lihtsalt ei mäleta, vbl oli seal ikkagi ka raske. Harjutustest teeme praegu: istumist & ootamist, tulemist ja kõrvalkäimist. Pontu saab siis kõvasti maiust ja see koer tuleks vist maiuse peale kuhu iganes. Välja arvatud siis vanni. Aga ta on ka elevil ja viimases tunnis näksas ka natuke käest, kui ma talle piisavalt kiiresti maiust ei andnud. Mul on ikkagi tunne, et ma ei saa ise selle kõigega hakkama. Koeraga ja maiuse andmisega ja siis veel vaja õpetajat ka kuulata ja puha. Raske on kuidagi ja frustreeriv. 

Muidu on Pontuga jalutamine ikkagi üsna tore, nüüd ma saan ilusti kõndida ka, see on hea. Kuigi ühel soojal päeval panin oma lahtised suvekingad jalga ja läksin jalutama ja väänasin kohe oma jala ära, aga õnneks läks see ruttu üle, sain isegi lõpuni jalutada. Ning Pontul oli ka üks päev mingi jalahäda, käis korra arsti juures ja sai valurohtu, aga läks ka õnneks ruttu üle. See talvine lonkamine läks tal ka õnneks täitsa iseenesest üle. :)

Siis oma sünnipäeva paiku õnnestus mul koroona koju tuua ja põdesime selle mõlemad läbi, õnneks hästi kergelt, üks päev oli kõrgem palavik (39C), aga siis läks alla ja kadus ruttu ära. Lisaks oli vaid kurguvalu ja nohu, köha ei olnudki. R. ka põdes üsna kergelt, kuigi tal ei ole ühtegi vaktsiinisüsti tehtud.

Mis siis veel uut on? Noh, ma panin end lõpuks autojuhilubade e-õppe koolitusele kirja, täna on esimene loeng, e-õppena ikka. No ma ei tea, mis sellest kõigest saab, aga noh, liikluseeskirjade tundmine on vast ikka kasulik ja esmaabikoolitus kindlasti ka, aga see autoga sõitmise pool, no selles suhtes on mul ikkagi omad kahtlused. Aga no eks näis, mis saab. Ega lubade olemasolu ei tähenda veel, et ma päriselt pean hakkama sõitma, eeldusel, et ma need load ikka kätte saan. 

Praegu on mul siis puhkus, sel nädalal hakkas. Midagi erilist pole veel teinud, niisama kodus puhanud ja üleeile käisid sõbrad külas. Orhidee istutasin ka ümber, nüüd püsib teine täitsa ise püsti. 




Üks Pontu ka siia, toreduse pärast. Ta oskab juba peaaegu poseerida või noh, paigal istuda. Vähemalt siis, kui tal endal selleks tuju on. ;)

Comments

Popular posts from this blog

mmxxiii

Täna on küll viimane aeg teha ära eelmise aasta kokkuvõte, aasta 2022 oma siis. Ega ma sellest väga palju enam ei mäleta ka. Aga mul oli põlveopp, millele järgnes 5 nädalat kargutamist ja siis sügisel käisin töökaaslastega spaas. Vahepeal oli suvi kah, siis käisime Pontuga ujumas. Ja kutsapargis käisime ka mitmeid kordi. Vaatame resolutsioonid ka üle, 2022 a. lubadused: * tegele Pontuga Ikka tegelesin :) Käisime kutsapargis ja jalutamas ja olime/mängisime niisama koos. Kaisutasime kah.  * ära üle tööta Vot - ei töötanudki! Selle vastu aitas Pontu ilusti - nüüd ma jõuan kella 10-ks tööle ja olen kella 6-ni ja väga palju ületunde enam ei tee.  * hoolitse oma tervise eest Jah, sain põlve korda ja tegin harjutusi. Ja vahetasin perearsti ära, sest mu vana perearst läks pensionile ja siis ma sain automaatselt uue, aga see uus on linna teises otsas, seega ma võtsin sama arsti, kes on emal-isal ja vennal. Minu meelest on ta tore ja asjalik.  P.S. Tuli meelde nüüd, et me käisime (vist augustis)

mmxxiv

Tahaks seekord aasta kokkuvõtte kähku ära teha, siis saab rahulikult muud juttu ka ajada. Vaatame siis, mis aastast 2023 meelde on jäänud... Jaanuarist ei mäleta eriti midagi, tõenäoliselt oli lumine. Ei, alguses isegi ei olnud, aga lõpupoole vist juba oli. Sõidutunde tegin ka enam-vähem usinalt, kuigi sel hetkel mul veel eriti hästi asjad välja ei tulnud. Kippusin lumehangedesse sõitma. Veebruaris ma astusin auku. Siis oli küll suur lumi. Käisime K. ja kutsadega jalutamas, läksime üle võõra lumise põllu ja ma astusin jalgapidi auku ja jäin sinna natukeseks kinni ka. Aga lõpuks sain ikka välja ja midagi hullu ei olnudki, saabas/jalg said märjaks.  Märtsis vist käisin korra õhtul pimedas autoga sõitmas (pimeda aja koolitus) ja leidsin, et see ei olnud üldse tore, sest noh, pime oli. Aprillis ma käisin kutsapargis ja suutsin mingis pisikeses lohus oma jala nii välja väänata, et see läks hullult paiste ja ma käisim EMOs; luud olid õnneks terved, aga pärast seda kandsin oma 3-4 nädalat ort

Viini reis

Viin, Austria, 29.06 – 02.07.2018 NB! Need, kes ei viitsi tervet juttu lugeda, siis kerige lõppu, seal on kokkuvõte. Neljapäev, 28.06. Sõitsime kella kolmese rongiga Tallinnasse, kus olime endile üheks ööks kinni pannud toa GO Shnelli Hotellis, mis asub kohe raudteejaama kõrval. Lennujaamas pidime olema kell 5 hommikul. Olime enne tükk aega mõelnud, kuidas ikkagi toimida, kas minna varem ja ööbida hotellis, kusjuures alguses kaalusime ainult Ülemiste Hotelli, aga seal olid alles vaid kallid toad. Korra mõtlesime ka, et sõita Tallinnasse öise bussiga, aga seda varianti me mõlemad ikkagi pelgasime, sest mis saab siis, kui midagi juhtub ja me oleme alles Tartus ja juba 3-4 tunni pärast peaksime olema Tallinna lennujaamas. Pealegi oleks me sellise variandi puhul pidanud olema kas terve öö üleval või oleks saanud ainult mõned tunnid magada. Otsustasime siis lõpuks Shnelli hotelli kasuks, kuna rongiga minnes on see tõesti kohe sealsamas ja lisaks oli tuba ka mõistliku hinnaga j