Skip to main content

Poldark

Lõpetasin just viienda raamatu lugemise ja viienda hooaja vaatamise, kuid film on raamatust kõvasti ees. Viienda raamatu lõpp on kuskil kolmanda hooaja keskel. Äge on niimoodi korraga vaadata filmi ja lugeda raamatuid. Ja kui mõni teinekord ma ei tahaks filmis ette ära näha, mis raamatus toimuma hakkab, siis seekord see täitsa meeldib mulle. Kuna ma nägin filmi enne, kui ma raamatuid üldse lugema hakkasin, siis on kõik tegelaskujud niikuinii juba filmi poolt nö ette antud ja pole seda probleemi, et näitleja filmis on hoopis teistsugune, kui mina oma peas teda ette olen kujutanud. 

Lisaks meeldib mulle ka see, et ma tean, mis juhtuma hakkab, kuna mul on niikuinii küljes selline (halb?) komme raamatuid ette lugeda, nt keerata lihtsalt paarkümmend lehte edasi ja vaadata, mis saama hakkab. Pärast ma tulen küll tagasi ja loen vahepealse osa ka ära. Nüüd seda probleemi ei ole. Ma tean (peaaegu) täpselt, mis juhtuma hakkab, kes ellu jääb, kes ära sureb jne, seega saan rahulikult raamatut omas tempos lugeda. 

Räägin nüüd ka sisulistest erinevustest raamatu ja filmi vahel. Pean tõdema, et suuri erinevusi ei ole palju. Seda ma vist juba mainisin, et naispeategelaste juuksevärvid on sassi läinud, aga siinkohal lisan, et mina lugesin selle alles vist kolmandast raamatust selgelt välja, et Elizabeth oli blond (filmis on ta brünett). Demelza kohta öeldi raamatus juba üsna alguses, et tal on dark hair (filmis on ta punapea) ja raamatus on hoopis Caroline punapea (filmis jälle blond). Seega kõik juuksevärvid on olemas, lihtsalt vales peas. :D Meeste juuksevärvid on ka minu meelest natuke sassis, nad on filmis liiga blondid.  

Aga kui välimus kõrvale jätta ja rääkida sisust, siis isikuomaduste ja käitumise poolest on kõik tegelased ikkagi päris täppi (head näitlejad). Võib-olla peategelane Demelza on filmis natukene üle võlli keeratud, aga kui sedagi, siis ainult natukene. Raamatus ta näiteks ei andnud oma mehele kõrvakiilu. :P 

Selliseid dramaatilisi ja romantilisi stseene oli filmi natuke juurde lisatud küll. Näiteks raamatus pidi naine oma jõududega kaldale jõudma, kui ta paadis sünnitama hakkas, aga filmis jõudis mees täpselt õigel hetkel kohale. 

Neljanda raamatu ja vist teise hooaja lõpus oli üks natuke suurem erinevus. Raamatus läks meespeategelane oma vihavaenlase juurde ja ütles talle, et kui ta korralikult ei käitu, siis ta ässitab talle vihase rahvahulga kallale (ega ta seda küll tõenäoliselt teinud ei oleks, aga ähvardada ta oskab). Filmis tekkis vihane rahvahulk ilma temapoolse ässitamiseta ja pigem läks ta seda laiali ajama. Ta naine oli ka seal ja taaskord oli üks väga aww! romantiline-dramaatiline stseen. Kusjuures, eilse filmi lõpus oli jälle midagi sarnast, kus Demelza väga kangelaslikult oma mehe ära päästis - ma nüüd mõtlen, et huvitav, kas raamatus üldse midagi sellist juhtus või oli see kunstiline liialdus. Aga eks ma kunagi loen, sinnani on veel päris mitu raamatut aega. 

Teine suurem erinevus oli just selles viiendas raamatus, kus filmis tapeti ära hoopis teine tegelane. Ma alguses hakkasin juba arvama, et äkki ma sain ise valesti aru, aga ei... raamatus suri mingi tüüp, kes ei olnud abielus ja kellest pea kellelgi eriti kahju ei olnud... filmis suri mees, kel oli naine ja kaks last ja kes oli pisut suurema rolliga tegelane ka.

Niipalju siis erinevustest. Üldiselt on need ikkagi mõistuse piires ja ma olen isegi pigem nende poolt kui vastu, sest need filmi dramaatilised-romantilised lisatud stseenid on päris ägedad. 

Järgmine raamat on mul juba ostetud (rohkem ei ole, nood pean ehk tellima, sest poes ei ole, aga vbl mingil hetkel tuleb jälle) ja ma ootan seda väga, sest see on nüüd see koht filmis, mis jäi mulle natukene segaseks ja tore oleks lugeda pikemat seletust/kirjeldust, et kuidas see ikkagi niimoodi juhtus. 

Üldiselt olen väga rahul nii raamatute kui ka filmiga. :) Vaatasin isegi kaardilt järgi, kus see Cornwall täpselt asub ja mõned raamatus märgitud asulad leidsin ka kaardilt ülesse. Nt London. :D Või nt Truro. 

Raamatuid on kokku 12, seega mul seda lugemist veel jätkub mõneks ajaks. Riiuliruumi jätkub õnneks ka. :)

Comments

Popular posts from this blog

mmxxiii

Täna on küll viimane aeg teha ära eelmise aasta kokkuvõte, aasta 2022 oma siis. Ega ma sellest väga palju enam ei mäleta ka. Aga mul oli põlveopp, millele järgnes 5 nädalat kargutamist ja siis sügisel käisin töökaaslastega spaas. Vahepeal oli suvi kah, siis käisime Pontuga ujumas. Ja kutsapargis käisime ka mitmeid kordi. Vaatame resolutsioonid ka üle, 2022 a. lubadused: * tegele Pontuga Ikka tegelesin :) Käisime kutsapargis ja jalutamas ja olime/mängisime niisama koos. Kaisutasime kah.  * ära üle tööta Vot - ei töötanudki! Selle vastu aitas Pontu ilusti - nüüd ma jõuan kella 10-ks tööle ja olen kella 6-ni ja väga palju ületunde enam ei tee.  * hoolitse oma tervise eest Jah, sain põlve korda ja tegin harjutusi. Ja vahetasin perearsti ära, sest mu vana perearst läks pensionile ja siis ma sain automaatselt uue, aga see uus on linna teises otsas, seega ma võtsin sama arsti, kes on emal-isal ja vennal. Minu meelest on ta tore ja asjalik.  P.S. Tuli meelde nüüd, et me käisime (vist augustis)

mmxxiv

Tahaks seekord aasta kokkuvõtte kähku ära teha, siis saab rahulikult muud juttu ka ajada. Vaatame siis, mis aastast 2023 meelde on jäänud... Jaanuarist ei mäleta eriti midagi, tõenäoliselt oli lumine. Ei, alguses isegi ei olnud, aga lõpupoole vist juba oli. Sõidutunde tegin ka enam-vähem usinalt, kuigi sel hetkel mul veel eriti hästi asjad välja ei tulnud. Kippusin lumehangedesse sõitma. Veebruaris ma astusin auku. Siis oli küll suur lumi. Käisime K. ja kutsadega jalutamas, läksime üle võõra lumise põllu ja ma astusin jalgapidi auku ja jäin sinna natukeseks kinni ka. Aga lõpuks sain ikka välja ja midagi hullu ei olnudki, saabas/jalg said märjaks.  Märtsis vist käisin korra õhtul pimedas autoga sõitmas (pimeda aja koolitus) ja leidsin, et see ei olnud üldse tore, sest noh, pime oli. Aprillis ma käisin kutsapargis ja suutsin mingis pisikeses lohus oma jala nii välja väänata, et see läks hullult paiste ja ma käisim EMOs; luud olid õnneks terved, aga pärast seda kandsin oma 3-4 nädalat ort

Viini reis

Viin, Austria, 29.06 – 02.07.2018 NB! Need, kes ei viitsi tervet juttu lugeda, siis kerige lõppu, seal on kokkuvõte. Neljapäev, 28.06. Sõitsime kella kolmese rongiga Tallinnasse, kus olime endile üheks ööks kinni pannud toa GO Shnelli Hotellis, mis asub kohe raudteejaama kõrval. Lennujaamas pidime olema kell 5 hommikul. Olime enne tükk aega mõelnud, kuidas ikkagi toimida, kas minna varem ja ööbida hotellis, kusjuures alguses kaalusime ainult Ülemiste Hotelli, aga seal olid alles vaid kallid toad. Korra mõtlesime ka, et sõita Tallinnasse öise bussiga, aga seda varianti me mõlemad ikkagi pelgasime, sest mis saab siis, kui midagi juhtub ja me oleme alles Tartus ja juba 3-4 tunni pärast peaksime olema Tallinna lennujaamas. Pealegi oleks me sellise variandi puhul pidanud olema kas terve öö üleval või oleks saanud ainult mõned tunnid magada. Otsustasime siis lõpuks Shnelli hotelli kasuks, kuna rongiga minnes on see tõesti kohe sealsamas ja lisaks oli tuba ka mõistliku hinnaga j