Skip to main content

Krokodilliteoreem

Oh, täna on selline ilus-ilus päikeseline päev. Ja ülikool sai kah selleks nädalaks otsa, ning isegi tõbi tundub järele andvat. Nii et la vita bella.

Igatahes, see üks asi täna oli mul tõenäosusteooria praks. See oli.. üsna igav. Ma oskasin enam-vähem kõike. Hmm.. kas teile tundub kah, et ma olen kuidagi.. huvitav, mis sõna siin kasutama peaks? 'Imelik' sobiks näiteks väga hästi, aga ma tahtsin hoopis miskit muud väita. Uhke? Kõrk? Üleolev? Endast liiga heal arvamusel? See pole minu süü, et mulle matemaatika meeldib, ja et ma seda oskan! Pealegi, ega ma päris kõike ikka ei oska kah. Ausalt!

Igatahes, mul on nüüd uus parasiitsõna. Kümme punkti sellele, kes (õigesti) ära arvab. Igatahes, see peaks olema inglisekeelse 'anyway' eestikeelne vaste. Ma arvan.

Igatahes, nüüd tuleb nädalavahetus. Veel mitte, aga homme. Siis ma teen midagi. Näiteks õpin itaalia keelt, loen võrgutehnoloogiat, ja otsin kuskilt graafide koduülesanded üles. Ja teen need ära. Ja olen muidu igati korralik ja eeskujulik tuupur.

Oh, neid häid kavatsusi küll. Kes ütles, et tee põrgusse on sillutatud heade kavatsustega? Hästi öeldud, igatahes.

Aga nüüd siis see lubatud/oodatud krokodilliteoreem ja selle tõestus:

Teoreem: Iga krokodill on rohkem pikk kui lai.
Tõestus: Võtame suvalise krokodilli. Siis läheb vaja järgmist kaht lemmat.

Lemma 1. Krokodill on rohkem pikk kui roheline.
Tõestus. Vaatame krokodilli ülalt - krokodill on pikk ja roheline. Vaatame krokodilli alt - krokodill on pikk, kuid kaugeltki mitte nii roheline (tegelikult on ta tumehall). Seega on lemma 1 tõestatud.

Lemma 2. Krokodill on rohkem roheline kui lai.
Tõestus. Vaatame krokodilli veelkord ülalt. Krokodill on roheline nii pikuti kui laiuti, lai on krokodill aga ainult laiuti. See tõestab lemma 2.

Teoreemi väide järeldub ilmselt tõestatud lemmadest.

-- vot selline oligi see krokodilliteoreem.

Aga nüüd veel paar nalja..

Matemaatik, füüsik ja insener pannakse nädalaks ajaks tubadesse luku taha. Igale ühele antakse kaasa konservipurk toiduga, kuid ilma avajata. Nädala aja pärast minnakse vaatama, mis olukorras keegi on. Insener tunneb end suurepäraselt ja ütleb, et kangutas lihtsalt ühe voodijala lahti ja lõi sellega purgi katki. Füüsik näeb üsna hädine välja ja ütleb, et mõõtis välja purgi kauguse toaseintest, purgi tugevad ja nõrgad kohad, arvutas ja suutis alles mõne tunni eest purgi avada. Viimasest toast kostab nõrka lalinat: "Oletame, et lahtine purk on x...".

--

Olnud kord füüsika-keemiateaduskonnal vaja mingit kallist katsevarustust ja läinud teaduskonna dekaan ülikooli haldusprorektori käest selleks raha nuiama.
"Kuulge," ei saanud prorektor aru, "milleks teile niipalju raha? Võtke matemaatikutest eeskuju - need ostavad ainult paberit, pliiatseid ja paberikorve. Või siis näiteks filosoofid - need ostavad ainult paberit ja pliiatseid."

-- Ja nüüd üks, mida lugedes ma laginal naerma hakkasin.. :P

Õpetaja astub klassi, istub raskelt lauale ja vaatab lastele häguste silmadega otsa:
"Mis, hõkk, tund meil praegu on?"
"Matemaatika!" hüüavad kõik ühest suust.
"Hea küll. Avage, hõkk, vihikud ja kirjutage: 2 õpetajat jõid 2 tunni jooksul ära 2 pudelit veini. Küsimus - mis kuradi põhjusel oli neil tarvis tellida veel 2 pudelit õlut...?"

-- Ja veel üks lahe..

Jumal otsustas kontrollida, kuidas õpitakse Tallinna ülikoolides ja saatis sinna ühe ingli üliõpilasi uurima.
"Praegu on semestri algus," teatas ingel tagasi tulles. "ERKI ja Pedagoogikaülikooli omad õpivad, Tehnikaülikooli omad löövad lulli."
Kui ingel järgmiselt reisilt tagasi jõudis, teatas ta jumalale: "Semester on poole peal. ERKI ja Peda omad õpivad, TTÜ omad löövad lulli."
Kolmandalt kontrollreisilt naastes oli inglil teatada järgmist: "Semester läheneb lõpule - ERKI ja Peda omad õpivad, TTÜ omad hakkasid sinu poole palvetama."
"Vaat, kui tublid!" rõõmustas vanajumal. "Neile me nüüd kohe appi lähemegi!"

---

Ja siit tuleb ka päevatsikaat:

"Matemaatikud on nagu prantslased - nad tõlgivad kõik oma keelde ja pärast seda on see juba hoopis midagi muud." ~ Goethe

Nii, naerge ja kommige mind nüüd, siis saate kunagi veel matemaatikute nalju. :D

~~~
Suxu grinnib

Comments

suxu said…
See päevatsikaat ei ole mingi kirjaviga muuseas. Nii peabki olema. :D

Aga mulle meeldis krokodilliteoreem. Samas, ma olen (enam-vähem) matemaatik kah, nii et...

Popular posts from this blog

mmxxiii

Täna on küll viimane aeg teha ära eelmise aasta kokkuvõte, aasta 2022 oma siis. Ega ma sellest väga palju enam ei mäleta ka. Aga mul oli põlveopp, millele järgnes 5 nädalat kargutamist ja siis sügisel käisin töökaaslastega spaas. Vahepeal oli suvi kah, siis käisime Pontuga ujumas. Ja kutsapargis käisime ka mitmeid kordi. Vaatame resolutsioonid ka üle, 2022 a. lubadused: * tegele Pontuga Ikka tegelesin :) Käisime kutsapargis ja jalutamas ja olime/mängisime niisama koos. Kaisutasime kah.  * ära üle tööta Vot - ei töötanudki! Selle vastu aitas Pontu ilusti - nüüd ma jõuan kella 10-ks tööle ja olen kella 6-ni ja väga palju ületunde enam ei tee.  * hoolitse oma tervise eest Jah, sain põlve korda ja tegin harjutusi. Ja vahetasin perearsti ära, sest mu vana perearst läks pensionile ja siis ma sain automaatselt uue, aga see uus on linna teises otsas, seega ma võtsin sama arsti, kes on emal-isal ja vennal. Minu meelest on ta tore ja asjalik.  P.S. Tuli meelde nüüd, et me käisime (vist augustis)

mmxxiv

Tahaks seekord aasta kokkuvõtte kähku ära teha, siis saab rahulikult muud juttu ka ajada. Vaatame siis, mis aastast 2023 meelde on jäänud... Jaanuarist ei mäleta eriti midagi, tõenäoliselt oli lumine. Ei, alguses isegi ei olnud, aga lõpupoole vist juba oli. Sõidutunde tegin ka enam-vähem usinalt, kuigi sel hetkel mul veel eriti hästi asjad välja ei tulnud. Kippusin lumehangedesse sõitma. Veebruaris ma astusin auku. Siis oli küll suur lumi. Käisime K. ja kutsadega jalutamas, läksime üle võõra lumise põllu ja ma astusin jalgapidi auku ja jäin sinna natukeseks kinni ka. Aga lõpuks sain ikka välja ja midagi hullu ei olnudki, saabas/jalg said märjaks.  Märtsis vist käisin korra õhtul pimedas autoga sõitmas (pimeda aja koolitus) ja leidsin, et see ei olnud üldse tore, sest noh, pime oli. Aprillis ma käisin kutsapargis ja suutsin mingis pisikeses lohus oma jala nii välja väänata, et see läks hullult paiste ja ma käisim EMOs; luud olid õnneks terved, aga pärast seda kandsin oma 3-4 nädalat ort

Viini reis

Viin, Austria, 29.06 – 02.07.2018 NB! Need, kes ei viitsi tervet juttu lugeda, siis kerige lõppu, seal on kokkuvõte. Neljapäev, 28.06. Sõitsime kella kolmese rongiga Tallinnasse, kus olime endile üheks ööks kinni pannud toa GO Shnelli Hotellis, mis asub kohe raudteejaama kõrval. Lennujaamas pidime olema kell 5 hommikul. Olime enne tükk aega mõelnud, kuidas ikkagi toimida, kas minna varem ja ööbida hotellis, kusjuures alguses kaalusime ainult Ülemiste Hotelli, aga seal olid alles vaid kallid toad. Korra mõtlesime ka, et sõita Tallinnasse öise bussiga, aga seda varianti me mõlemad ikkagi pelgasime, sest mis saab siis, kui midagi juhtub ja me oleme alles Tartus ja juba 3-4 tunni pärast peaksime olema Tallinna lennujaamas. Pealegi oleks me sellise variandi puhul pidanud olema kas terve öö üleval või oleks saanud ainult mõned tunnid magada. Otsustasime siis lõpuks Shnelli hotelli kasuks, kuna rongiga minnes on see tõesti kohe sealsamas ja lisaks oli tuba ka mõistliku hinnaga j